Vi tilbyder heatmap af dit banner ved forespørgelse.
“undgå de blinde hjørner. Sæt logo i midten”

Filtyper
Skal leveres i JPG, GIF eller PNG

Formater (Alle mål er i pixels (bredde x højde))
Desktop: 2560×1440 – Klik her for skabelon og safezones
Mobil: 736×736 – Klik her for skabelon og safezones

OBS

  • Da produktet er med scroll effekt (ligesom midscroll), så anbefaler vi, at holde alt budskab centreret og holde sig fra siderne af formatet.
  • Området som brugeren kan se, afhænger af skærmstørrelsen hos brugeren.
  • Vær opmærksom på at banneret bliver beskåret, hvis brugeren har sat browseren eller skærmindstillinger til f.eks. 150%.
  • Vises kun for ikke-indloggede brugere.

Vægt
Max 500 KB for desktop og maks 200 KB for mobil.
(Meget tunge bannere blokeres i Chrome – klik her for info)

Testlink
Testlink til Politiken Topscroll Desktop
Testlink til Politiken Topscroll Mobil (skal åbnes på en mobil)

  • Husk at være logget ud fra sitet, hvis du har en bruger.
  • Man skal acceptere cookies.
  • Hvis Topscroll stadig ikke kommer frem, så prøv at kopiere URL’en over i en inkognito browser, i stedet for at klikke direkte på linket.

Generelle specs Klik her

Filtype
Skal leveres i MP4

Formater (bredde x højde)
Desktop: 16:9 størrelsesforhold
Mobil: 9:16 størrelsesforhold

Safezones

  • Hovedbudskabet placeres mindst 20% fra toppen og 35% fra bunden for at sikre, at det er synligt for alle brugere.
  • Vær opmærksom på, at vi placerer en animeret pil i bunden/midten af banneret (se eksempel nedenfor).

OBS

  • Da produktet er med scroll effekt (ligesom midscroll), så anbefaler vi, at holde alt budskab centreret og holde sig fra siderne af formatet.
  • Området som brugeren kan se, afhænger af skærmstørrelsen hos brugeren.
  • Vær opmærksom på at banneret bliver beskåret, hvis brugeren har sat browseren eller skærmindstillinger til f.eks. 150%.
  • Vises kun for ikke-indloggede brugere.

Vægt og længde
Videoen må maksimalt veje 3,5 MB og vi anbefaler 5 sekunders varighed.
(Meget tunge bannere blokeres i Chrome – klik her for info)

Generelle specs Klik her

Ved brug af Adnamis teknologi skal dialog, opsætning og omkostninger afholdes af annoncøren.

Filtype
Skal leveres som en responsiv ZIP-fil, der indeholder alle nødvendige filer (tekst, animationer, logo m.m.).
URL sendes separat, vær opmærksom på, at vi kun kan håndtere én click URL.

Formater (Alle mål er i pixels (bredde x højde))
Desktop: 2560×1440
Mobil: 1080×1920

Safezones

  • Placer budskabet centralt.
  • Vær opmærksom på, at vi placerer en animeret pil i bunden/midten af banneret (se eksempel nedenfor).

OBS

  • Formatet skal være responsivt og tilpasse sig vinduets bredde og højde.
  • Da produktet er med scroll-effekt (ligesom midscroll), anbefaler vi, at holde alt budskab centreret og holde sig fra siderne af formatet.
  • Vær opmærksom på, at banneret kan blive beskåret, hvis brugeren har sat browseren eller skærmindstillinger til fx 150%.
  • Vises kun for ikke-indloggede brugere.

Vægt og længde
Videoen må maksimalt veje 3,5 MB og vi anbefaler 5 sekunders varighed.
(Meget tunge bannere blokeres i Chrome – klik her for info)

Generelle specs – Klik her

Ved brug af Adnamis teknologi skal dialog, opsætning og omkostninger afholdes af annoncøren.

Format: topscroll
Filtyper: skal leveres i JPG, GIF, PNG, MP4 eller HTML

For image filer(Alle mål er i pixels (bredde x højde))
– Desktop: 2560×1440 – Klik her for skabelon og safezones til desktop topscroll banneret
– Mobil: 736×736 – Klik her for skabelon og safezones til mobil topscroll banneret

For MP4 (brede x højde)
– Desktop: 16:9 størrelsesforhold
– Mobil: 9:16 størrelsesforhold
Hovedbudskabet placeres mindst 20% fra toppen og 35% fra bunden for at sikre, at det er synligt for alle brugere.

Format: sticky banner
Filtyper: skal leveres i JPG eller PNG

(Alle mål er i pixels (bredde x højde))
Desktop sticky: 2560×144 – Klik her for skabelon og safezones til desktop sticky banner
Mobil sticky: 1080×192 – Klik her for skabelon og safezones til mobil sticky banner

OBS

  • Da produktet er med scroll effekt (ligesom midscroll), så anbefaler vi, at holde alt budskab centreret og holde sig fra siderne af formatet.
  • Området som brugeren kan se, afhænger af skærmstørrelsen hos brugeren.
  • Vær opmærksom på at banneret bliver beskåret, hvis brugeren har sat browseren eller skærmindstillinger til f.eks. 150%.
  • Vises kun for ikke-indloggede brugere.

Vægt
Maks 500 KB for desktop og maks 200 KB for mobil.
Maks 200 KB for sticky banneret på både desktop og mobil.
(Meget tunge bannere blokeres i Chrome – klik her for info)

Testlink
Testlink til Politiken sticky topscroll på desktop
Testlink til Politiken sticky topscroll på mobil (skal åbnes på en mobil)

  • Husk at være logget ud fra sitet, hvis du har en bruger.
  • Man skal acceptere cookies.
  • Hvis Topscroll stadig ikke kommer frem, så prøv at kopiere URL’en over i en inkognito browser, i stedet for at klikke direkte på linket.

Generelle specs Klik her