Her finder du en oversigt over de segmenter, som er tilgængelige via Relevance. Listen opdateres løbende.

Platformen bygger på førsteparts-data indsamlet på tværs af sites i JP/Politikens Hus.
Data er indsamlet i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen og deles ikke med tredjeparter, da data udelukkende kan aktiveres på sites i JP/Politikens Hus: Jyllands-Posten.dk, Finans.dk, Ekstrabladet.dk og Politiken.dk.

IAB Målgruppe-kategorier er en international standard til kategorisering af indhold ud fra, hvad brugeren læser om. Alle artikler på Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Finans og Politiken er kategoriseret og inddelt i forskellige cookie-segmenter baseret på JPPOL 1. parts-data.
Metoden ”læser” alle artikler på Ekstrabladet.dk, Jyllands-posten.dk, Finans.dk og Politiken.dk igennem og sammenligner med de enkelte IAB kategorier. Den leder både direkte efter ord og sammenlignelig kontekst. Herefter tildeles en score, som angiver hvorvidt en artikler er i den givne IAB kategori eller ej.
På baggrund af hvor mange artikler, der produceres inden for de enkelte emner (der skal færre læste artikler til inden for et mindre område) udvælges derfor op til et antal IAB kategorier, som vi mener at brugeren er interesseret – på tværs af alle vores sites.

IAB Kontekst-kategorier giver mulighed for at målrette din kampagne mod den kontekst, nyhedsartikler optræder i. Her målretter du ikke mod brugeren, men mod selve artiklen, dvs. du rammer alle artikler, der handler om fx biler, rejser eller sport. Vi bruger machine learning til at analysere alle artikler og kategorisere dem efter IAB-standarden. Herefter tildeles en score, som angiver, hvorvidt en artikel er i et segment eller ej.