Billeder

Filtype: JPG
Min. 1200×627 pix (2:1)
– Maks 200 KB pr. stk.
For at få det bedste resultat på tværs af devices, anbefaler vi at billedernes motiv er centreret

Rubrik
– Maks. 60 tegn
– Maks-længde pr. ord: 16 tegn
Vi anbefaler at rubrikken er præsenterer budskabet klart, præcist og tydeligt, gerne med en CTA

Øvrige
– Artikel-URL / Landing page
– Annoncør navn

For at opnå bedst mulig performance anbefales det at køre med 5-10 forskellige billeder/rubrikker.
Ovenstående leveres i en samlet mail til: adops@jppol.dk

Produktet kan købes IO og programmatisk, her er samme specs gældende. 

Do’s

  • Brug rigtige billeder frem for illustrationer
  • Brug billeder som matcher kampagnens budskab
  • Fokuser på ét motiv fremfor mange elementer i billedet
  • Der skal være en sammenhæng mellem overskriften på EB.dk og landing pagens indhold
  • Juster dit budskab til Ekstra Bladets platform og tone – vær klar, kortfattet og præcis
  • En overskrift mellem 40-60 tegn er ideelt
  • Fokuser på en CTA der understreger den værdi, der opnås ved at interagere med indholdet
  • Skab en fortælling, noget der overrasker, vækker interesse og noget, som brugerne ville forvente i en Ekstra Bladet-artikel

Dont’s

  • Undgå tekst og logo på billederne
  • Undgå stavefejl
  • Undgå brug af CAPS LOCK
  • Begræns brugen af meget lange ord, da disse kan kollidere med bredden af boxen på EB.dk
  • Ord som “Live” og “Breaking news” må ikke benyttes
  • Fake news er ikke tilladt! Det samme gælder usande påstande og clickbait