Her finder du en oversigt over de segmenter, som er tilgængelige via AudienceProject. Listen opdateres løbende. Data er indsamlet i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen og deles ikke med tredjeparter, da data udelukkende kan aktiveres på sites i JP/Politikens Hus.
AudienceData (fra AudienceProject) bygger panel-data indsamlet på danske sites, hvor AudienceProject har adgang til at afvikle spørgeskemaer. Disse data kombineres herefter med adfærdsanalyse og bruges til at bygge sociodemografiske målgrupper og forskellige intent-segmenter. Disse data er ikke JPPOL 1. parts-data, men er 3. parts-data fra AudienceProject. Segmenterne afvikles via Relevance for at sikre bedre reach i Safari-browsere. Bemærk, at evnen til at ramme Safari-browsere er afhængig af, hvor mange Safari-brugere AudienceProject har data på.
Klik her for at se de opdaterede Audience segmentstørrelser
Audience Project segmenter | |
---|---|
Alder | 18-24 år |
25-34 år | |
35-44 år | |
45-54 år | |
55-64 år | |
65-120 år | |
20-50 år | |
Køn | Kvinde |
Mand | |
Indkomst (husstand) | Lav (< 400.000 kr.) |
Mellem (400.000-750.000 kr.) | |
Høj (> 750.000 kr.) | |
Børn i husstanden | Ja |
Nej | |
Geografi | Storby |
Forstæder | |
Landdistrikter | |
Uddannelse | Folkeskole |
Erhvervsuddannelse | |
Gymnasium | |
Videregående | |
Beskæftigelse | Studerende |
I arbejde | |
Arbejdsløs | |
Pensioneret | |
Hjemmegående | |
Husstandsstørrelse | 1 |
2 | |
3 | |
4 | |
5+ | |
Generation | The Silent Generation (f. 1925-1945) |
Baby Boomers (f. 1946-1964) | |
Generation X (f. 1965-1979) | |
Millennials (f. 1980-2000) | |
Generation Z (f. 2000-2015) | |
Købsintention | Bil |
Dagligvarer | |
Mobiltelefon | |
Rejser | |
TV-udbyder | |
Interesse | Mode |
Motor | |
Rejser | |
Sport | |
Økonomi | |
Livsfase | Redebygger |
Småbørnsfamilie | |
Skolebørnsfamilie | |
Teenagefamilie | |
Selvrealisering | |
Identitetssøger | |
Senior | |
Ældre senior (70 år+) | |
Ejerskab | Hus |
Sommerhus | |
Bil |