POL_EB_JP logo

Her finder du en oversigt over de segmenter, som er tilgængelige via AudienceProject. Listen opdateres løbende. Data er indsamlet i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen og deles ikke med tredjeparter, da data udelukkende kan aktiveres på sites i JP/Politikens Hus.

AudienceData (fra AudienceProject) bygger panel-data indsamlet på danske sites, hvor AudienceProject har adgang til at afvikle spørgeskemaer. Disse data kombineres herefter med adfærdsanalyse og bruges til at bygge sociodemografiske målgrupper og forskellige intent-segmenter. Disse data er ikke JPPOL 1. parts-data, men er 3. parts-data fra AudienceProject. Segmenterne afvikles via Relevance for at sikre bedre reach i Safari-browsere. Bemærk, at evnen til at ramme Safari-browsere er afhængig af, hvor mange Safari-brugere AudienceProject har data på.
Klik her for at se de opdaterede Audience segmentstørrelser

Audience Project segmenter
Alder18-24 år
25-34 år
35-44 år
45-54 år
55-64 år
65-120 år
20-50 år
KønKvinde
Mand
Indkomst (husstand)Lav (< 400.000 kr.)
Mellem (400.000-750.000 kr.)
Høj (> 750.000 kr.)
Børn i husstandenJa
Nej
GeografiStorby
Forstæder
Landdistrikter
UddannelseFolkeskole
Erhvervsuddannelse
Gymnasium
Videregående
BeskæftigelseStuderende
I arbejde
Arbejdsløs
Pensioneret
Hjemmegående
Husstandsstørrelse1
2
3
4
5+
GenerationThe Silent Generation (f. 1925-1945)
Baby Boomers (f. 1946-1964)
Generation X (f. 1965-1979)
Millennials (f. 1980-2000)
Generation Z (f. 2000-2015)
KøbsintentionBil
Dagligvarer
Mobiltelefon
Rejser
TV-udbyder
InteresseMode
Motor
Rejser
Sport
Økonomi
LivsfaseRedebygger
Småbørnsfamilie
Skolebørnsfamilie
Teenagefamilie
Selvrealisering
Identitetssøger
Senior
Ældre senior (70 år+)
EjerskabHus
Sommerhus
Bil