Hvad er Retargeting?

Du har sikkert selv oplevet at shoppe et produkt på nettet, og derefter blive eksponeret for annoncer for samme webshop, når du besøger andre hjemmesider. Dette kaldes for Retargeting eller remarketing.

Hvorfor anvende Retargeting?

Retargeting kan være et stærkt redskab til at øge brand loyalitet overfor eksisterende eller nye kunder.

Hvordan fungerer Retargeting hos os?

  • JP/Politiken Ad Operations opretter et Javascript tag (pixel).
  • Annoncøren placerer Javascript tag på deres website.
  • Brugeres cookies bliver opsamlet i en retargeting-pulje, når de besøger annoncørens website. 
  • Kampagnen afvikles på et eller flere af JP/Politikens websites, og målrettes brugere i regargeting-cookie-puljen.

OBS. Grundet GDPR-lovgivning er det påkrævet at underskrive en dataaftale med JP/Politikens Hus ved brug af Retargeting på kampagner. Tag venligst fat i din JPPOL-kontaktperson, som kan være behjælpelig med udarbejdelse af aftalen.

Da Retargeting er afhængig af cookies, rammes mange Retargeting-kampagner også af de begrænsninger, som ITP og andre tracking prevention-tiltag har indført.