Det er dit ansvar, at dit brand ikke optræder i sammenhænge, som skader det. Og det kan være svært, for enhver kontekst kan principielt både være sikker eller usikker. Det afhænger af dit brand, din målgruppe, og hvor stor en rækkevidde du ønsker. Men vi medier skal også tage ansvar. Og det gør vi på Ekstra Bladet med en helt ny løsning. Vi kalder den Relevance Brand Safety.

Tre grunde til, at du skal tættere på dit brands safety:

  1. Nyhedsmedier dækker virkeligheden, som den fremstår: barsk og brutal, men også dejlig og livsbekræftende. Vi dækker tilværelsen på godt og ondt, for det er, hvad brugerne efterspørger.
  2. Enhver kontekst kan være unsafe for et brand, derfor handler det om at være specifik frem for generel.
  3. Forkert brug af brand safety-filtre reducerer dit brands reach, og du går glip af værdifulde kunder.

Hvordan fungerer Relevance brand safety? 

Vi benytter machine-learning til at analysere og kategorisere alle artikler. Det hele sker i realtid. Realtid: Når en artikel lægges online, kategoriseres den efter både standardiserede og tilpassede brand safety-filtre – modsat 3. parts-brand safety-teknologier skal vi ikke vente på, at en teknologi ’kommer forbi’ ekstrabladet.dk og ’læser’ vores artikler og derefter kategoriserer dem.

Du sikre brand safety på tre måder:

  1. Tilpassede brand safety-filtre: Her vælger vi sammen med jer de ord og sammenhænge, som I ikke ønsker jeres brand skal optræde i. Dermed opnår I maksimal rækkevidde, samtidig med at jeres brand optræder i en sikker kontekst.
  2. Standard-brand filtre: Dette er generelle filtre, som kan bruges, hvis man ønsker at undgå større områder af indhold. Brug af disse filtre vil reducere rækkevidden af dine kampagner.
  3. Kombinerede standard-brand safety- og tilpassede filtre: Her kan du fravælge større områder af indhold, samtidig med at du tilvælger andre kontekster eller fx ekskluderer at optræder i artikler hvor konkurrenter er nævnt.

Standard-brand safety-filtre

Krig

Sex

Våben

Stoffer

Terroisme

Vold & drab

Død & ulykke

  • Hav
  • Vej
  • Tog
  • Fly
  • Brand

Kriminalitet

  • Sex-kriminalitet

Tobak

Her kan du bruge Relevance Brand Safety:

  • Visningsbaserede formater
  • Direkte kampagner
  • Programmatiske deals
  • Kan kombineres med Relevance Audiences